Nákupní košík |
---|
Počet položek: 0 ks Nákup celkem: 0 Kč |
Nápověda |
---|
Jak nakupovat? Obchodní podmínky |
Aktuality a tipy | |
---|---|
11.06.2023 3D TERÉN PRO STOLNÍ HRY | |
14.03.2013 GALERIE... | |
27.01.2012 ORK BATTLEWAGON | |
30.07.2011 O KARTÁCH | |
10.01.2012 WARHAMMER 40 000 | |
10.01.2012 HUMBROL | |
10.08.2011 v barvě | |
22.08.2010 EXKLUZIVNĚ ! | |
22.08.2010 PŘEDSTAVUJEME | |
22.08.2010 SBĚRATELÉ | |
22.08.2010 Srovnání velikostí |
ÚVOD
Dnes je na trhu plno stolních her, které přinesly, kromě nových herních principů a zábavy, také úžasně zpracované figurky. Nádherné figurky nejrůznějších výtvarných stylů a provedení dávají hráčům možnost lépe vnímat atmosféru hry.
Doby, kdy pro prezentaci hrdiny ve hře stačil neforemný dřevěný špalík nebo v lepším případě figurka stejná jako ve hře "člověče nezlob se", jsou dávno pryč.
Mnoho hráčů se začalo zabývat myšlenkou realizace plastického terénu pro své hry. Někteří se o to pokusili a některým se to povedlo. Ovšem u takových projektů vždy narazili na několik problémů, které vedly ve většině případů k zavržení takovéto myšlenky v samém začátku.
1) Vysoká časová náročnost - vlastní výroba komponentů, odlévání dílků....
2) Složitost sestavení - sestavení celků z mnoha dílků, lepení, tmelení, broušení ....
3) Nekompatibilita - pokud je vše hotovo, zjistíte, že Vaše chlouba se dá použít jen pro danou hru. A co teď? Do kurzu jde jiná. Na vše začne sedat prach? (... A PŘITOM TOLIK PRÁCE ... )
A právě tyto "proti" argumenty stály na začátku tohoto projektu.
CÍL : vytvoření terénu pro stolní hry, který bude:
1) Jednoduše sestavitelný. Podle hesla: kup a použij.
2) Použitelný pro co nejvíce her všech možných systémů. Jak pro stolní, tak pro deskové hry. Pro hry realizující pohyb odměřením, po herních čtvercích nebo herních zónách.
Pro začátek jsme vybrali nejrozšířenější a možná i nejoblíbenější figurkové měřítko pro hry 28mm - herní svět fantasy. V plánu je samozřejmě i sci-fi svět.
Aby se splnily výše uvedené požadavky na systém, musí tomu být komponenty pro vytváření povrchu exteriérů a podlah interiérů uzpůsobeny. Všechny díly systému jsou tedy takto koncipovány, ale nabízíme i variantu pro hráče, kteří si potrpí na vzhled. Tak například díl "herní zóna" existuje ve variantě "UNIVERSAL GAME ZONE" o rozměru 100 x 100mm s vyznačeným dělením na herní čtverce (4x4 čtverce) a také ve variantě "HERNÍ ZÓNA" nedělený relief.
UNIVERSAL GAME ZONE lze tedy využít pro vytvoření herních zón ve hrách "Zombicide Black Plague" nebo v sérii "Arcadia Quest". Ty samé díly lze použít pro vytváření místností nejrůznějších "dungeonů", jako například v "Descentu", "Warhammer Questu". Sestavením devíti "universal game zone" (do sestavy 3x3 hezní zóny) vytvoříte herní plán hry "Myth" nebo "Super dungeon Explorer". Takto nám vznikne herní plocha o rozměru 12x12 herních čtverců. Pokud překousnete vyznačené herní čtverce, můžete ty samé díly použít na vytvoření ulic částí měst ve hrách jako "Mordheim".
GAME ZONE se nedá použít pro hry používající čtverce, ale najde uplatnění ve hrách typu "Arcadia Quest" a "Zombicide Black Plague". Nicméně určitě najde uplatnění ve hrách jako je "Mordheim" a ani takové náměstí ve "Warhammeru" rozhodně nebude vypadat špatně.
ZDI
Hrát na plastické zemi je hezké, ale teprve zdi budov tomu dají ten správný rozměr. Takže následující obrázek ukazuje tu samou situaci, ale s dosazením zdí.
Rozdíl je zcela očividný!
Takže ZDI. Jsou sestavovány z jednotlivých bloků. Mají dvě základní délky 3,5 (87,5mm) a 4 (100mm). Jednotlivé bloky vypadají takto:
Na fotce jsou zdi s reliéfem "Kamenná omítnutá zeď.
Zdi se pouze umístí do sestavy, stojí samy. Neslepují se z dílků, jsou to jednolité bloky, Je ale určitě dobré je nabarvit, podobně jako na našich fotografiích.
Umísťování jednotlových bloků zdí a vytváření domů má jednoduchá systémová pravidla. Ty jsou nejlépe patrné na následujících fotografiích. Pro začátek se podívejme na sestavení jednoduchého domku o čtvercovém půdorysu.
Stačí vzít čtyři zdi (o délce 3,5) a sestavit je dle obrázku zjednodučeného půdorysu do čtvercového tvaru. Nezáleží na tom, zda je to zeď s oknem, dveřmi, nebo plná. To už záleží na zadání hry. Sestavený domek má délku strany 4" (100mm), což je stejné jako je strana herní zóny o velikosti 100x100mm. A také nám koresponduje se čtyřmi dlaždicemi, každá o rozměru 25x25mm.
Nyní se podívejme na sestavení domku obdélníkového půdorysu:
K sestavě čtyř zdí o délce 3,5, stačí přidat dvě zdi o délce 4. Výsledný dům má základnu o rozměrech 4x8", tedy 100x200mm, což nám sedí k rozměrům herních zón, nebo herních čtverců. Domek zabírá plochu dvou herních zón.
Ze systému jdou ale sestavovat i složitější půdorysy domů, Jako například dům do "L".
K předešlé sestavě přidáte čtyři zdí o délce 4 a jednoduše poskládáte do požadovaného tvaru.
Stejným systémem jdou sestavovat další a další varianty
Systém 3D UNIVERSAL TERRAIN, nevylučuje použití herních žetonů, karet a značek. Jak je patrné na následujícím obrázku je zde použita "karta prokletí" a na zdi umístěný žeton označující "zavřené dveře".
Na další fotofrafii se všiměte úzké uličky.
Na následujícím dioramatu je taktéž úzká ulička, tentokrát v pravé půli fotografie.
Další fotografie lépe ukazuje úzkou uličku. Použití takovéto anomálie rozhodně přispěje k lepšímu vzhledu.
Jak můžete vidět, systém je opravdu hodně variabilní a pokud si všimnete na jednotlivých fotografiích ukazující různé situace, se stále opakují ty samé díly. Jsou skutečně univerzální.
Na těchto fotografiích byla použita "stará kamemmá dlažba" slepená z jednotlivých čtverců do sestav 4x4. Je ale jasné, že pokud hrajete výlučně "skirmish" hry jako Mordheim, bude pro Vás lepší volba herní zóna s reliéfem "staré kamenné dlažby".
Na sestaveví zdí nebyla použita jediná kapka lepidla.
Zdi stabilně stojí díky své hmotnosti a dostatečně k sobě lícují.
Pokračování příště.....